Dagelijks aandacht
voor de klantreis

De (groot)handel verliest nog steeds zijn functie in de distributieketen…
Ooit, voordat Internet in ons leven kwam, was de groothandel het bloeiende platform waarop Nederland floreerde. Kennis, voorraad, logistiek, verkoop…het kwam allemaal bij elkaar achter de hoge, beschermende muren van de groothandel. Wilde ik een product aanschaffen,...
Hoe zorg je dat je een eerlijk antwoord krijgt…
Het is niet de chimpansee waar de mens het meest op lijkt, dat is de Bonobo aap. Daar zien we dat het mannetje een vrouwtje het hof maakt, door aandacht te besteden aan haar jongen. Een techniek die in de jaren zestig overgenomen is bij de Amerikaanse...
Food for thought: leer als teammanager zelf trainen?
Een van de leukste dingen in mijn werk is op de koffie gaan bij nieuwe klanten. Het kennismaken, in de keuken kijken en meedenken hoe we tot gave oplossingen kunnen komen, geeft een hoop positieve energie. Dat veel van deze gesprekken ergens anders eindigen dan waar...
Je bent volstrekt normaal als je negatieve gedachten hebt!
Hoe gaat het met je? Een vraag die je makkelijk voorgelegd krijgt tijdens je werk en zelf ook stelt. Dagelijks wellicht. Maar zeg eens: hoe eerlijk beantwoord jij deze? Je staat er niet alleen voor. In de BV Nederland leeft het gevoel dat het geen pas geeft om deze...
Dat zelf getypte mailtje blijft belangrijk!
Hij was door zijn werkgever naar een training gestuurd om te leren hoe hij zijn LinkedIn account maximaal kon benutten. Een toptraining, zo schreef hij in zijn mail aan mij. Dat er in diezelfde mail vier taalfouten zaten en geen enkele verwijzing naar mij als lezer,...
Omdenken klinkt leuk maar is ontzettend moeilijk…
Grote kans dat jij – die dit stukje nu leest – zelf kinderen hebt. Zo niet loopt er links of rechts van je vast een leuk neefje of nichtje rond, waar je gek op bent. En als ik jou zou vragen wat jij hen voor de toekomst toewenst, dan zal dat waarschijnlijk het beste...
In deze tijd van nood kom je erachter wat voor baas je (echt) bent (geweest)!
Deze ‘corona tijd’ brengt managementteams noodgedwongen in scenario’s die wij met elkaar een paar maanden terug niet voor mogelijk gehouden zouden hebben. Alles doen nu om de boel te redden en/of aan de gang te laten houden. Het leuke van mijn (deel)rol als coach, is...
Sterker uit deze strijd: herpositioneer!
Een ding is duidelijk: we moeten anders met onze wereld omgaan dan we vóór de corona crisis deden! Ja, ja, ik weet het, dat riepen we in 2008 ook al, om vervolgens met de oren in ons nek op de oude weg door te gaan. We zijn maar een beetje veranderd en ieder weet...
De wereld beter maken moeten we echt samen doen: NU!!
Dat McDonalds ons op de radio oproept om geduldig te zijn als we contactloos onze dagelijkse portie hamburgers komen halen, begrijp ik. Al doorzie ik ook dat het een slimme, aangepaste manier van reclame maken is, want nu hardop roepen om naar een Mac in de buurt te...
Is jouw bedrijf een merk?! Communiceer dan ook al eentje!
Branding, merkbeleving, positioneren…het zijn tegenwoordige populaire woorden. Deze woorden bezigen is net zoals rondlopen met een blikje RedBull: het maakt je een beetje stoer. Deze woorden in de mond nemen, maakt je echter nog geen merk. De scheidslijn tussen een...
Angst als drijfveer voor het commerciële rondje rond de kerk…!
Toegegeven, het runnen van een bedrijf met mensen is geen gemakkelijk ding. Je dient van alle markten thuis te zijn en dat is maar aan weinigen gegeven. Dus, als er een blinde vlek in jouw aanpak als DGA of directeur, is dat op zichzelf niet vreemd. Dus ik keek niet...
Hét 2020-thema voor zakelijk Nederland: SAMEN!
Elke start van een nieuw jaar, is uitstekende brandstof voor het maken van nieuwe plannen en doelen. Zo puilen – as we speak – bij vrijwel elke sprotschool in Nederland de bierbuiken en de love-handles uit het raam, zo enthousiast gaan we met elkaar van start. We...