Dagelijks aandacht
voor de klantreis

Gedrag van jouw verkoper is echt, echt belangrijker dan het product!

Gedrag van jouw verkoper is echt, echt belangrijker dan het product!

Ben jij wel eens een winkel of profshop binnengelopen en ben je daar naar buiten gelopen omdat het niet goed voelde? – Vast wel! Het overkomt ons mensen namelijk allemaal.  Wat op zichzelf vreemd is want je loopt naar binnen voor een product dat je nodig hebt en op de...

Trainers ‘veranderen’ niet, managers wel!

Trainers ‘veranderen’ niet, managers wel!

Met een beetje geluk lees je dit op een handdoek, onder het genot van een cocktail en de nodige zonnestralen. Een goed moment om te reflecteren, sterker, jouw brein gebruikt dit soort momenten juist om ongevraagd met jou het verleden te herkauwen. Laat dat maar gewoon...

George, kom aub snel naar Nederland! Werk aan de winkel!

George, kom aub snel naar Nederland! Werk aan de winkel!

Ooit was ik samen met een collega op bezoek bij een importeur van een high-end product. Daar werd – zoals we in Nederland gewend zijn – ons koffie aangeboden. Altijd lekker! We zaten net goed en wel in twee chique fauteuils, toen deze geserveerd werd. Eén slok verder...

De missing link in vrijwel elke creatieve campagne!

De missing link in vrijwel elke creatieve campagne!

Merken zijn in! Dat komt omdat ‘branding’ een cool thema is, belangrijker, merken doen het aantoonbaar beter dan niet-merken. Bij merken denken je waarschijnlijk snel aan consumenten producten. In dit artikel gaan we uit van bedrijfsmerken of wel organization...

Zelf de  Afd. Marketing spelen? Doe het niet!

Zelf de Afd. Marketing spelen? Doe het niet!

Gisteren zat ik aan de koffie met iemand die professioneel fotografeert en daar dus zijn boterham mee verdient . Zijn grote uitdaging is dat tegenwoordig vrijwel iedereen denkt dat hij of zij zelf kan fotograferen. Dat dat zo is, met alle camera’s op de mobiele...

Zorgen om het rendement? Focus op afsluiten van de deal!

Zorgen om het rendement? Focus op afsluiten van de deal!

Nederland loopt over van de adviseurs. Man, man, wat weten wij toch een hoop met elkaar! Loop een winkel in of spreek een vertegenwoordiger aan van een technische groothandel, stel één product- of toepassingsvraag en ze lopen leeg! Je weet – als je het allemaal kunt...

Coaching on the spot is het nieuwe leren!

Coaching on the spot is het nieuwe leren!

Haast, haast, haast! Druk, druk, druk! We rennen met elkaar wat af op een dag. Of we rennen doordat de omzet over de plinten dreigt te stromen, of we rennen omdat de orders opdrogen. Maar rennen doen we…. Doordat Nederland een gierend tekort heeft aan medewerkers,...

Goed b-to-b willen verkopen? Observeer als een expert!

Goed b-to-b willen verkopen? Observeer als een expert!

Als je in het kort zou benoemen wat de rol van een verkoper is, dan kom je ergens uit op: het positief beïnvloeden van het koopgedrag van klanten. Om hier succesvol in te zijn, kan de verkoper teruggrijpen op een aantal gereedschappen zoals zijn product kennis, sales...

Beste verkopers .. stroop de mouwen maar op!

Beste verkopers .. stroop de mouwen maar op!

Tuurlijk, als deze bovenstaande visual jou leert op welke manier jij jouw shirt nog beter kan opstropen, prima! De ondertoon is echter serieuzer van aard. Want na jaren van forse economische rugwind, is deze toch aan het draaien gegaan. Na corona verstoort Meneer...

Geen personeel? Misschien toch een beetje je eigen schuld?!

Geen personeel? Misschien toch een beetje je eigen schuld?!

Effe koffie drinken en bijpraten?! Deze zin was de aanleiding dat ik eerder deze week achter een dampende kop koffie weer eens in gesprek raakte met mijn relatie bij het lokale ROC hier in Brabant. Dat bijpraten gaat over alles en nog wat doch vooral over onze...

Laat fouten maken nu eens echt toe!

Laat fouten maken nu eens echt toe!

Als ik deze manager op de man af vraag of zijn teamleden fouten mogen maken, krijg ik een volmondig Ja te horen. Gelukkig ben ik in de positie om een paar keer over de schouder van deze man mee te kijken, om te onderzoeken of zijn stelling klopt. Die vraag om een keer...