Dagelijks aandacht
voor de klantreis

Salesblog: iedereen een ‘war room’!

Salesblog: iedereen een ‘war room’!

Een van de grootste uitdagingen voor het management vandaag de dag, is het bedenken van oplossingen voor zaken die nog nooit eerder zijn voor gekomen. De innovaties, omdenken en digitalisering gaan in zo’n rap tempo, dat experts op deze onderwerpen zelf het al bijna...

Salesblog: Dikke winst maken in 2018? Ontwikkel een visie!

Salesblog: Dikke winst maken in 2018? Ontwikkel een visie!

Hoe komt het dat sommige bedrijven zo makkelijk en energiek door de jaren rollen en anderen  - jij misschien ook? – behoorlijk moeten duwen om je doelen te bereiken. En niet zelden ook nog met een minder resultaat… Het antwoord is simpel: visie! Bedrijven die een...

Stop met die sales trainingen, nu! En ga coachen!

Stop met die sales trainingen, nu! En ga coachen!

De afgelopen 25 jaar  - tjee ik word oud! - heb ik aan elke potentiële opdrachtgever gevraagd wat hij verwachte dat een verkooptraining hem gaat opleveren. Zonder uitzondering was het antwoord dat de verkopers in kwestie beter, meer of slimmer zouden gaan werken. En...

Sales blog: Wij zijn ermee gestopt !

Sales blog: Wij zijn ermee gestopt !

Ooit was het een soort wedstrijd, of eigenlijk weddenschap, die Arend-Jan van DailyBrand en ik hielden als wij op bezoek gingen bij een voor ons nieuw bedrijf. De vraag waar het om ging: - waar staat de parkeerplaats van de directeur?! Niet zelden – en ik druk mezelf...

SALES BLOG: Hudson’s Bay…tja, wat moeten we ervan zeggen?

SALES BLOG: Hudson’s Bay…tja, wat moeten we ervan zeggen?

De vlag moet uit in elke stad, zo lazen wij deze week in de krant over de opening van het nieuwe warenhuis. Dat wilden wij graag ervaren. Zo togen wij dus naar het bij ons in Den Bosch vers geopende Hudson's Bay vestiging. Ook wij wilden de verhalen over het nieuwe...

SALES BLOG: Weg met de elevator-pitch!!!

SALES BLOG: Weg met de elevator-pitch!!!

Het is een bekend verhaal ondertussen (of een broodje aap, wie weet) : Steve Jobs staat in de lift en vraagt aan een jongen daar wat hij binnen Apple doet. Deze knaap bleek er niet in te slagen om in de tijd naar de verdieping die Jobs wilde bereiken, uit te leggen...

Salesblog: Huren wordt het nieuwe kopen!

Salesblog: Huren wordt het nieuwe kopen!

Ik woon op een plantsoen, een soort hof in de vorm van een oog. Met slechts twee ingangen een intiem plekje om te wonen. Het zijn allemaal koophuizen, dus als er iets aan het pand mankeert hoef ik geen huurbaas te bellen. Ik zal, met mijn twee linkerhanden, dus zelf...

SALESBLOG: Doe waar je energie van krijgt!

SALESBLOG: Doe waar je energie van krijgt!

Een paar jaar terug sprak ik een verkoper, bijna 61 jaar oud toen, die vertelde dat zijn grote droom was om voor zichzelf te gaan werken. In de handel. Dat gesprek ontstond niet zomaar, het viel mij op dat de beste man zo strak als een snaar stond. Het bijna...

SALESBLOG: Leve targets en doelen!!

Niets lekkerder dan een target! Liefst ook eentje die flink hoog ligt. Ben ik gek? Nee hoor! In het commerciele beroep horen targets erbij zoals de stethoscoop bij een dokter. Hoe komt het toch dat het meerendeel van de verkoper zo’n hekel aan iets heeft dat gewoon...

Neurosales blog: We zijn allemaal rechtse rakkers!

Rustig rustig! Het gaat hier niet over uw politieke voorkeur! Het gaat hier om het feit dat de mens van nature rechts geprogrammeerd is. Zoals de meeste van ons rechtshandig zijn.  Linkshandigheid is vanuit dat perspectief dus een afwijking, waar overigens...

Neurosales blog: De kleur van je mok bepaalt de smaak!

Via deze blogs – zo heb je gemerkt – doen we ons best jou te laten inzien dat mensen verre bewust zijn van hetgeen ze doen. Klanten dus ook, wat betekent dat we het vak verkopen vooral zien als positief beinvloeden van koopgedrag. Zo weten we dat de kleur van de mok...