YOUR DAILY
RESULT
ACTIVATORS

Daily Blog

Jouw portie dagelijkse inspiratie tref je op deze pagina met boeiende blogs van DailyResults’ teamleden
vacature proces

Val niet als merk door de mand met je vacature-proces!

Om even op te frissen; als jij een bedrijfsmerk bent, dan draait jouw marketing om de relevantie van jouw bestaan. Bijvoorbeeld de veiligheid van de luchtvaart verbeteren of de kwaliteit

LEZEN
Een echte verkoper moet zichzelf terug verdienen!

Een echte verkoper moet zichzelf terug verdienen!

Schuim op mijn bek, dat krijg ik ervan! Dit ene zinnetje is kort de samenvatting hoe deze commercieel manager de verkoopvaardigheden van sommige van zijn teamleden ervaart. Hij fulmineerde waarachtig

LEZEN
Gedrag

Gedrag van jouw verkoper is echt, echt belangrijker dan het product!

Ben jij wel eens een winkel of profshop binnengelopen en ben je daar naar buiten gelopen omdat het niet goed voelde? – Vast wel! Het overkomt ons mensen namelijk allemaal.

LEZEN
trainers

Trainers ‘veranderen’ niet, managers wel!

Met een beetje geluk lees je dit op een handdoek, onder het genot van een cocktail en de nodige zonnestralen. Een goed moment om te reflecteren, sterker, jouw brein gebruikt

LEZEN
George-Clooney

George, kom aub snel naar Nederland! Werk aan de winkel!

Ooit was ik samen met een collega op bezoek bij een importeur van een high-end product. Daar werd – zoals we in Nederland gewend zijn – ons koffie aangeboden. Altijd

LEZEN
the missing link

De missing link in vrijwel elke creatieve campagne!

Merken zijn in! Dat komt omdat ‘branding’ een cool thema is, belangrijker, merken doen het aantoonbaar beter dan niet-merken. Bij merken denken je waarschijnlijk snel aan consumenten producten. In dit

LEZEN
Ongeschikt teamlid

Ongeschikt teamlid: wat heb jij als manager er aan gedaan om dit te voorkomen?!

Laat ik dit stukje eens beginnen met een boude uitspraak: als een teamlid niet goed functioneert, is zijn/haar manager daar als eerste verantwoordelijk voor! Dit betekent dat als een van

LEZEN

Zelf de Afd. Marketing spelen? Doe het niet!

Gisteren zat ik aan de koffie met iemand die professioneel fotografeert en daar dus zijn boterham mee verdient . Zijn grote uitdaging is dat tegenwoordig vrijwel iedereen denkt dat hij

LEZEN
zorgen

Zorgen om het rendement? Focus op afsluiten van de deal!

Nederland loopt over van de adviseurs. Man, man, wat weten wij toch een hoop met elkaar! Loop een winkel in of spreek een vertegenwoordiger aan van een technische groothandel, stel

LEZEN
Coaching on the spot is het nieuwe leren!

Coaching on the spot is het nieuwe leren!

Haast, haast, haast! Druk, druk, druk! We rennen met elkaar wat af op een dag. Of we rennen doordat de omzet over de plinten dreigt te stromen, of we rennen

LEZEN
Goed b-to-b willen verkopen? Observeer als een expert!

Goed b-to-b willen verkopen? Observeer als een expert!

Als je in het kort zou benoemen wat de rol van een verkoper is, dan kom je ergens uit op: het positief beïnvloeden van het koopgedrag van klanten. Om hier

LEZEN
Beste verkopers .. stroop de mouwen maar op!

Beste verkopers .. stroop de mouwen maar op!

Tuurlijk, als deze bovenstaande visual jou leert op welke manier jij jouw shirt nog beter kan opstropen, prima! De ondertoon is echter serieuzer van aard. Want na jaren van forse

LEZEN