Het messcherpe brein van de klant kijkt meedogenloos rond, op zoek naar die ene verkoper waarvan hij verwacht dat deze hem de scherpste prijs gaat geven. Dit gaat om instinct.
Roep subsidie en menig ondernemer krijgt direct last van rode vlekken. Toch zijn er vormen van subsidie waar bedrijven enorm van kunnen profiteren. Profiteren in de zin dat het bedrijf
Grappig als je naar de antwoorden luistert van verkopers, op de vraag waarom zij gekozen hebben om te werken in dit vakgebied. De antwoorden splitsen zich in principe op in
Arenden en eenden! Met deze twee termen beschrijft Jordan Belfort – de echte Wolf of Wallstreet – mensen in bedrijven. Arenden, zo zegt hij, nemen de regie van hun leven
Verkopen is beïnvloeden. Je wilt dat jouw (toekomstige) klant jouw propositie begrijpt, vooral jou aardig vindt en de omgeving waar je elkaar treft prettig. Als alles klopt, stijgen jouw klanten
Bedrijven die uitsluitend bestaan door hun distributiefunctie – het doorgeven van producten in de bedrijfskolom – hebben het lastig. Logisch, de toegevoegde waarde is flinterdun. Paniek in de tent natuurlijk,
Regelmatig komt het onderwerp in gesprekken – niet zelden op het terras van de golfbaan – naar voren: verkoop kun je niet leren. Dat kan je of niet. En daar
De vogel zoals wij deze tegenwoordig kennen, behoorde in oorsprong tot de groep dinosauriërs. Voor deze transitie, om te kunnen overleven, hadden zij miljoenen jaren tijd tot hun beschikking. De
Het is simpel: jij hebt – als bedrijf – mensen nodig die werkzaamheden uitvoeren waarmee de bedrijfsdoelen bereikt worden. Hoe beter deze mensen gemotiveerd worden, hoe groter de inzet om
Het verkoopvak kent vele kanten. Bij wind in de zeilen kan je je geen mooier beroep voorstellen. Bij elk bezoek aan het eigen hoofdkwartier klinkt het applaus zodra je het
Het klinkt als vloeken in de kerk om in een commercieel bedrijf een klant naar de concurrent te laten lopen. Toegegeven, niet in alle gevallen is dat wenselijk, maar soms
Ja, en ik meen het! Wie anno 2014 het nog in zijn hoofd haalt om te stellen dat het tijd wordt om eens vanuit de klant te gaan denken, mag