SALESBLOG: Wie niet met behulp van neurowetenschap marketing bedrijft, loopt per definitie achter.

19-02-2015

Ondanks dat we net zoveel van het klantbrein afweten als van het universum, groeit ons inzicht hierin fors en weten we inmiddels toch het nodige. Zo we weten inmiddels dat het rationele brein deel zich dominant manifesteert, het zijn het limbische deel en het reptielen breindeel die hun stempel op (koop)beslissingen drukt.

De neocortex – dat deel waarin rationele beslissingen plaats vinden – maakt dat wij ons weliswaar van de dieren kunnen onderscheiden en tal van oplossingen hebben bedacht waarmee wij op een praktisch manier konden overleven, het staat slechts 160.000 jaar tot onze beschikking. De andere breindelen in uw en mijn hoofd hebben een evolutietermijn doorlopen van vele miljoenen jaren. Logisch dan ook dat deze delen vandaag de dag nog steeds de boventoon voeren in onze beslissingen.

065 - kopie Het is basiskennis op neurowetenschappelijk vlak doch alleen al dit ene inzicht meenemen als vertrekpunt in de marketing van een bedrijf, maakt een enorm verschil. Het zorgt er namelijk voor dat uw  marketing communicatie in het kleine of in het grootste deel van uw klantbrein terecht komt. Dit bepaalt uw succes.

Marketing is altijd al een vak geweest, nu drukt het zich tegen wetenschap aan. Onmisbaar voor de succesvolle  marketeer in 2015.

Deel dit bericht