YOUR DAILY
RESULT
ACTIVATORS
Dat zelf getypte mailtje blijft belangrijk! 

Dat zelf getypte mailtje blijft belangrijk! 

Hij was door zijn werkgever naar een training gestuurd om te leren hoe hij zijn LinkedIn account maximaal kon benutten. Een toptraining, zo schreef hij in zijn mail aan mij. Dat er in diezelfde mail vier taalfouten zaten en geen enkele verwijzing naar mij als lezer, laten we voor het gemak maar even voorbij gaan.

Toch is het belangrijk om daar wel even bij stil te staan. Want in het gedrang om digitaal gevonden te worden, vergeten bedrijven massaal dat de huidige bemanning een voorname rol spelen. Zij zijn het die een mail, een Whatsapp bericht of een post op social media gaan zetten. Allemaal met een persoonlijke noot natuurlijk, want generieke boodschappen zijn uit den boze. Elke klant wil persoonlijk aangesproken worden.

Niet elk lid van uw team is echter met een pen in zijn of haar mond geboren. Tegelijkertijd verandert het werkveld meer en meer van persoonlijk contact naar een digitale vorm. Je ontkomt er niet aan. Zij geven het gezicht van uw bedrijf vorm. Dus na alle moeite om gevonden te worden, zijn de kansen dat je alsnog door het ijs zakt groot, als je als klant een onpersoonlijke, nietszeggende mail ontvangt met taalfouten.

Ja, dit bericht is een appèl om vooral trainingen te volgen waarin je leert om een lekkere mail of app-bericht te maken. Nog belangrijker is de boodschap om je als bedrijf niet blind te staren op alleen je digitale vindbaarheid. Het tegeltje ‘je koopt de vent en niet de tent’ kan nog steeds niet van de muur!

#socialmedia #linkedintraining #hoestelikeengoedemailop

Gratis
whitepaper