dailyblog-logo
  • klantvriendelijk
    Salesblog: Klantvriendelijkheid is altijd, altijd eerst een intern ding!

    Er viel een uitnodiging in onze digitale brievenbus, voor een goed gesprek over klantvriendelijkheid. Het bedrijf in kwestie was een oriëntatie ronde gestart, met als doel een partij te vinden die hen kon ondersteunen de klantvriendelijkheid naar een hoger niveau te brengen. Sowieso gaan we voor een goede kop koffie graag op pad, met name […]

  • shutterstock_26555032
    Salesblog: lekker werken levert geld op!

    De kortste weg naar rendement? Zorg dat jouw team het naar de zin heeft! Plezier is de beste brandstof voor productiviteit. Medewerkers die het naar hun zin hebben, zijn substantieel productiever. Het teamgevoel is groter waardoor men bereid is om voor elkaar te werken en de motivatie om bij de eerste griep symptomen in je […]

  • brainstorm-2000x1200
    Salesblog: iedereen een ‘war room’!

    Een van de grootste uitdagingen voor het management vandaag de dag, is het bedenken van oplossingen voor zaken die nog nooit eerder zijn voor gekomen. De innovaties, omdenken en digitalisering gaan in zo’n rap tempo, dat experts op deze onderwerpen zelf het al bijna niet kunnen bijhouden. Tel daar de tunnelvisie dan wel bedrijfsblindheid bij […]

  • Visie-en-missie
    Salesblog: Dikke winst maken in 2018? Ontwikkel een visie!

    Hoe komt het dat sommige bedrijven zo makkelijk en energiek door de jaren rollen en anderen  – jij misschien ook? – behoorlijk moeten duwen om je doelen te bereiken. En niet zelden ook nog met een minder resultaat… Het antwoord is simpel: visie! Bedrijven die een visie hebben waarmee medewerkers geprikkeld en geënthousiasmeerd worden, raken […]

  • 26911260306_d534353650_b
    Stop met die sales trainingen, nu! En ga coachen!

    De afgelopen 25 jaar  – tjee ik word oud! – heb ik aan elke potentiële opdrachtgever gevraagd wat hij verwachte dat een verkooptraining hem gaat opleveren. Zonder uitzondering was het antwoord dat de verkopers in kwestie beter, meer of slimmer zouden gaan werken. En aan mij vervolgens om in al die gevallen deze illusie door […]

  • dmeu_tccel_3n_1_std
    Sales blog: Wij zijn ermee gestopt !

    Ooit was het een soort wedstrijd, of eigenlijk weddenschap, die Arend-Jan van DailyBrand en ik hielden als wij op bezoek gingen bij een voor ons nieuw bedrijf. De vraag waar het om ging: – waar staat de parkeerplaats van de directeur?! Niet zelden – en ik druk mezelf politiek uit – troffen wij deze plaats […]

  • HMB-1-770x393
    SALES BLOG: Hudson’s Bay…tja, wat moeten we ervan zeggen?

    De vlag moet uit in elke stad, zo lazen wij deze week in de krant over de opening van het nieuwe warenhuis. Dat wilden wij graag ervaren. Zo togen wij dus naar het bij ons in Den Bosch vers geopende Hudson’s Bay vestiging. Ook wij wilden de verhalen over het nieuwe winkelen zelf weleens ervaren. […]

  • Mindfulness-coaching-leider-manager
    SALES BLOG: Mindfulness in zaken: is dit wel of niet te combineren?!

    Een Zen monnik ligt op een bed langs de weg te rusten, als er een Europeaan langs komt wandelen. Ze raken in gesprek. Op de vraag van de reiziger wat Zen inhoudt, zegt de monnik: Europeanen staan al terwijl ze nog op bed liggen. Lopen al als ze pas staan en zijn in hun hoofd […]

Meest recente berichten