dailyblog-logo
  • pexels-jonathan-borba-2873058-scaled
    De verkoper wordt weer belangrijk!

    Hij zat al even in de kast, de verkoper. Niet dat hij dat zelf wilde maar alle inspanningen om klanten te laten kopen via digitale oplossingen, hadden de afgelopen jaren forse voorrang gekregen ten op zichte van zijn persoonlijke inzet. Klanten bereiken, informeren en omzet maken via een digitale weg was veel effectiever met economische […]

  • image-euro-cryptomunt-handig-betaalmiddel
    Prijs hoeft niet belangrijk te zijn, ook niet in deze tijd! Tips hoe hiermee om te gaan.

    Het koor aan B-to-B verkopers dat roept dat de prijzen naar beneden moeten want anders kopen klanten niet, neemt hand-over-hand toe. Niet vreemd want van vrijwel elke klant horen zij dat het ‘te duur’ is, dus er komt een moment dat je dat als verkoper zelf ook gaat geloven.  Toch blijft de stelling dat prijs […]

  • hoe-je-als-ondernemer-positief-blijft-tijdens-tegenslagen
    Val niet als merk door de mand met je vacature-proces!

    Om even op te frissen; als jij een bedrijfsmerk bent, dan draait jouw marketing om de relevantie van jouw bestaan. Bijvoorbeeld de veiligheid van de luchtvaart verbeteren of de kwaliteit van leven van nierpatiënten vergroten. Dit zijn geen harde, concrete claims doch wel het soort dat klanten weet te raken. Ben jij géén bedrijfsmerk, dan […]

  • Lazy-Salespeople
    Een echte verkoper moet zichzelf terug verdienen!

    Schuim op mijn bek, dat krijg ik ervan! Dit ene zinnetje is kort de samenvatting hoe deze commercieel manager de verkoopvaardigheden van sommige van zijn teamleden ervaart. Hij fulmineerde waarachtig op het moment van uitspreken. Tja, soms lopen zaken anders dan je gewenst had, het commerciële leven bestaat niet alleen uit successen. Waar windt deze […]

  • XPB_1124100_1200px
    Gedrag van jouw verkoper is echt, echt belangrijker dan het product!

    Ben jij wel eens een winkel of profshop binnengelopen en ben je daar naar buiten gelopen omdat het niet goed voelde? – Vast wel! Het overkomt ons mensen namelijk allemaal.  Wat op zichzelf vreemd is want je loopt naar binnen voor een product dat je nodig hebt en op de plek waar ze het hebben, […]

  • werkwijze-duurzame-gedragsverandering-hrd-groep-e1638955872719
    Trainers ‘veranderen’ niet, managers wel!

    Met een beetje geluk lees je dit op een handdoek, onder het genot van een cocktail en de nodige zonnestralen. Een goed moment om te reflecteren, sterker, jouw brein gebruikt dit soort momenten juist om ongevraagd met jou het verleden te herkauwen. Laat dat maar gewoon gebeuren, dat is belangrijk, want zo leer je als […]

  • George-Clooney
    George, kom aub snel naar Nederland! Werk aan de winkel!

    Ooit was ik samen met een collega op bezoek bij een importeur van een high-end product. Daar werd – zoals we in Nederland gewend zijn – ons koffie aangeboden. Altijd lekker! We zaten net goed en wel in twee chique fauteuils, toen deze geserveerd werd. Eén slok verder daalde het vermoedde bij mij in dat […]

  • Brandr_figuren_H17-3_300dpi
    De missing link in vrijwel elke creatieve campagne!

    Merken zijn in! Dat komt omdat ‘branding’ een cool thema is, belangrijker, merken doen het aantoonbaar beter dan niet-merken. Bij merken denken je waarschijnlijk snel aan consumenten producten. In dit artikel gaan we uit van bedrijfsmerken of wel organization branding.  Dit is een strategische route die gebruikt wordt door bedrijven die nauwelijks onderscheidend vermogen halen […]

Meest recente berichten