dailyblog-logo
  • ongevalmiddenwegHoogeveen1_zpsdb6ce96a
    Salesblog: Aan de kant allemaal, ik heb haaaast!!!!

    Goed nieuws voor de immer haast hebbende vertegenwoordiger! Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat kort op jouw voorganger kruipen bij een stoplicht géén enkele tijdwinst oplevert. In een proef met 10 auto’s in een rij, die op verschillende afstanden door een stoplicht reden, toonden onderzoekers aan dat je tot een afstand van 7,60 meter geen enkele […]

  • boos-t11669
    Salesblog: Soms gaat het gewoon ook klote!

    Het gaat goeeeeeeeed!!!! Als er iets is dat opvalt in de wereld van verkoop, is de het antwoord op de vraag hoe het met iemand gaat, dat het vooral goud is dat blinkt. Het gaat altijd goed. Het is druk, veel klanten en het succes klotst tegen de kade op. En das vreemd. Want ik […]

  • klantvriendelijk
    Salesblog: Klantvriendelijkheid is altijd, altijd eerst een intern ding!

    Er viel een uitnodiging in onze digitale brievenbus, voor een goed gesprek over klantvriendelijkheid. Het bedrijf in kwestie was een oriëntatie ronde gestart, met als doel een partij te vinden die hen kon ondersteunen de klantvriendelijkheid naar een hoger niveau te brengen. Sowieso gaan we voor een goede kop koffie graag op pad, met name […]

  • shutterstock_26555032
    Salesblog: lekker werken levert geld op!

    De kortste weg naar rendement? Zorg dat jouw team het naar de zin heeft! Plezier is de beste brandstof voor productiviteit. Medewerkers die het naar hun zin hebben, zijn substantieel productiever. Het teamgevoel is groter waardoor men bereid is om voor elkaar te werken en de motivatie om bij de eerste griep symptomen in je […]

  • brainstorm-2000x1200
    Salesblog: iedereen een ‘war room’!

    Een van de grootste uitdagingen voor het management vandaag de dag, is het bedenken van oplossingen voor zaken die nog nooit eerder zijn voor gekomen. De innovaties, omdenken en digitalisering gaan in zo’n rap tempo, dat experts op deze onderwerpen zelf het al bijna niet kunnen bijhouden. Tel daar de tunnelvisie dan wel bedrijfsblindheid bij […]

  • Visie-en-missie
    Salesblog: Dikke winst maken in 2018? Ontwikkel een visie!

    Hoe komt het dat sommige bedrijven zo makkelijk en energiek door de jaren rollen en anderen  – jij misschien ook? – behoorlijk moeten duwen om je doelen te bereiken. En niet zelden ook nog met een minder resultaat… Het antwoord is simpel: visie! Bedrijven die een visie hebben waarmee medewerkers geprikkeld en geënthousiasmeerd worden, raken […]

  • 26911260306_d534353650_b
    Stop met die sales trainingen, nu! En ga coachen!

    De afgelopen 25 jaar  – tjee ik word oud! – heb ik aan elke potentiële opdrachtgever gevraagd wat hij verwachte dat een verkooptraining hem gaat opleveren. Zonder uitzondering was het antwoord dat de verkopers in kwestie beter, meer of slimmer zouden gaan werken. En aan mij vervolgens om in al die gevallen deze illusie door […]

  • dmeu_tccel_3n_1_std
    Sales blog: Wij zijn ermee gestopt !

    Ooit was het een soort wedstrijd, of eigenlijk weddenschap, die Arend-Jan van DailyBrand en ik hielden als wij op bezoek gingen bij een voor ons nieuw bedrijf. De vraag waar het om ging: – waar staat de parkeerplaats van de directeur?! Niet zelden – en ik druk mezelf politiek uit – troffen wij deze plaats […]

Meest recente berichten