Dagelijks aandacht
voor de klantreis

Verkopen fingerspitzengefühl? Ga toch weg!

Als ik erover nadenk dan zijn het meestal oudere – of zo je wilt senior – managers die stelling nemen dat het vak verkopen niet te leren is. Dat dien je, als ze de stelling vervolgens meer inhoud geven, te bezitten of niet. Dat is niet aan te leren. Doorvragen leert...

Salesblog: Verbreek de stilte!

Het is er ons veel aan gelegen om het onze klant naar de zin te maken. De gedachte hierachter is simpel: het stimuleert zijn koopgedrag als hij lekker in zijn vel zit. Toch laten we een van meest effectieve middelen ongebruikt: muziek! Naast geur komt muziek...

Salesblog: Welke type leiderschap zorgt voor het beste resultaat?

In een resultaatgerichte wereld waar, niet zelden onder druk van shareholders, rendement op de gedane investering centraal staat, is het leven van manager niet makkelijk. Aan de ene zijde de uitdaging van het resultaat, aan de andere zijde de gemêleerde groep...

Salesblog: Winkelier…ga ondernemen!

Enig idee hoe laat op de dag er het meest geshopt wordt? Om 21.30 uur! Op de bank thuis met een glaasje wijn erbij. Dit wetende roept de vraag  op wat de gemiddelde winkelier drijft zijn winkel van 9 tot 5 open te houden. Het koopgedrag van klanten is volledig...

Salesblog: Drukke tijden? Hou je kop erbij!

  Of juist niet?! Steeds beter begrijpen wetenschappers de heilzame werking van meditatie: meer compassie en levenskwaliteit en minder stress, depressie, bezorgdheid, pijn en slapeloosheid. De  Amerikaanse neurowetenschapper Sara Lazar heeft er uitgebreid onderzoek...

Salesblog: Vergroot je mentale weerbaarheid!

Succes vraagt om mentale weerbaarheid. Punt!   Natuurlijk, als je succesvol bent voel je je goed en die energie zal automatisch voor een grotere voorwaartse beweging zorgen. Voorwaarde is wel dat je eerst dat succes moet behalen, eer je dit gevoel krijgt. Helaas is...

Salesblog: David vs Goliath, het ‘gevaar’ van start-ups!

Toegegeven, bedrijfswortels die zich al enkele decennia lang diep in de economie hebben  vastgezet, kap je niet even door. Blind vertrouwen op hun stevige grip daarentegen blijft link, er kan buitengewoon sterk aan deze wortels geknaagd worden. Door start-ups!...

Salesblog: Het geheim van branding!

Ok, we kunnen het voor ons houden maar soms is het net zo spannend om een geheimpje te verklappen als te bewaren. Om ons heen zien we marketing afdelingen zich in het zweet werken, op zoek naar ‘de heilige graal’. Die dient de deuren van alle klanten te openen waarna...

SALESBLOG: Een pay-off bedenk je niet eventjes…

De kunst van marketing is om binnen het huidige communicatiegeweld van alledag zo vlot en krachtig mogelijk op te vallen.  De consument selecteert snel, razend snel, dus hetgeen je wilt vertellen dient direct bij hem binnen te komen.  Bovendien wil je dat hij direct...

Salesblog: VERPLICHT: een denktank voor elk bedrijf!

Het woord ‘verplicht’ roept waarschijnlijk direct gezonde weerstand bij u op - en dan ook nog voor een denktank - toch is het in deze misschien wel iets waar u nog heel veel plezier van kunt hebben, zodra u het nu ervan in ziet. Want weet u haarfijn hoe/waar u uw...

Salesblog: Korting geven is geen verkopen!

Het messcherpe brein van de klant kijkt meedogenloos rond, op zoek naar die ene verkoper waarvan hij verwacht dat deze hem de scherpste prijs gaat geven. Dit gaat om instinct.  Hij is op zoek naar de zwakste schakel. Hier gelden niet meer de wetten van een fijne...