de nieuwe klant

19-03-2014

De klant van vandaag de dag is veranderd in zijn koopgedrag. Hij is uitermate goed voorbereid en kritisch op hetgeen hij wil en verwacht. Dankzij internet weet hij waar hij terecht kan met zijn behoefte. Alleen een verkoopteam dat maximaal op zijn wensen en klantbeleving inspeelt, gunt hij de opdracht. Slaag je daar niet in, dan wacht de prijsconcurrentie.

Het aantal fysieke klantcontacten neemt ook af. Op zich niks nieuws, het betekent wel dat een verkoopteam – als er een contactmoment is – scherper dan ooit dient te zijn, om het resultaat te verzilveren.

Verkopen in deze tijd gaat om echte aandacht, pro-activiteit en daadwerkelijk in de belevingswereld van de klant duiken met goede salestools voor bewijslast.

Bovenal gaat succes over co-creatie! Samen met de klant bepalen wat de beste optie voor hem is, afgestemd op zijn wereld, verwachtingen en wensen. En van daaruit toegevoegde waarde leveren. Dat levert beide partijen waarde op. Samen naar resultaat!

Deel dit bericht