dailyblog-logo
  • 01-header
    Salesblog: Verkopen kan je of kan je niet?

    Regelmatig komt het onderwerp in gesprekken – niet zelden op het terras van de golfbaan – naar voren: verkoop kun je niet leren. Dat kan je of niet.  En daar ben ik het helemaal mee eens! Dat wil zeggen, als je ernaar kijkt zoals men vroeger, in de vorige eeuw, vorm gaf aan het vak […]

  • darwin
    Salesblog: Waarom stilzitten geen optie is!

    De vogel zoals wij deze tegenwoordig kennen, behoorde in oorsprong tot de groep dinosauriërs. Voor deze transitie, om te kunnen overleven, hadden zij miljoenen jaren tijd tot hun beschikking. De beginvorm van dit dier valt niet meer te vergelijken met zijn huidige vorm. Kennelijk een noodzakelijk gegeven. De vogel heeft dat ook niet als voorwaarde […]

  • team-wk
    Motiveer, managers! M-O-T-I-V-E-E-R!

    Het is simpel: jij hebt – als bedrijf – mensen nodig die werkzaamheden uitvoeren waarmee de bedrijfsdoelen bereikt worden. Hoe beter deze mensen gemotiveerd worden, hoe groter de inzet om deze werkzaamheden op een goede manier uit te voeren. En daarmee de kans dat je ze bereikt. Motivatie is dus de haarlemmerolie om mensen in […]

  • man-doing-yoga-in-business-suit-on-beach
    Salesblog: De Verkoper & Buddha…

    Het verkoopvak kent vele kanten. Bij wind in de zeilen kan je je geen mooier beroep voorstellen. Bij elk bezoek aan het eigen hoofdkwartier klinkt het applaus zodra je het parkeerterrein oprijdt. Het regent bonussen en premies. De leaseauto begint te kreunen onder alle nieuwe opties die erbij komen. O wee als het echter eens […]

  • 9015c4c273398cc51f49860646d0b09f
    Salesblog: Laat ze maar een keer naar de buren gaan…

    Het klinkt als vloeken in de kerk om in een commercieel bedrijf een klant naar de concurrent te laten lopen. Toegegeven, niet in alle gevallen is dat wenselijk, maar soms is het dé manier om jouw klant te laten ervaren hoe goed hij het bij jou heeft. Een kwestie van resetten. Daarvoor is het van […]

  • love-customers
    Salesblog: Geen plek voor degene die niet van mensen houdt…

    Ja, en ik meen het! Wie anno 2014 het nog in zijn hoofd haalt om te stellen dat het tijd wordt om eens vanuit de klant te gaan denken, mag met pek en veren weggedragen worden. Het kan niet anders dan dat we snel zonder pek en veren komen te zitten. Het gros van de […]

  • 065-kopie
    Salesblog: Zijn wij nu een (bedrijfs)merk of alleen erg bekend van naam?

     Hoe verleidelijk het ook is om de eigen organisatie als merk te schouwen – zeker als het als enkele decennia bestaat – toch is er een heldere scheidslijn tussen het zijn van een merk en erg bekend van naam zijn. Het lijkt niks uit te maken, toch zit er wel degelijk een fundamenteel verschil in […]

  • tegeltjeswijsheid-1
    Salesblog: Klantaandacht, het zwarte goud van de komende jaren.

    Salesblog: Klantaandacht, het zwarte goud van de komende jaren. De klant is hier Koning! Het bordje blinkt onbewust in de ooghoeken voordat de man de groothandel binnen stapte. De opvolgende ervaring deed hem echter anders vermoeden. Het maken van contact met de verkoper vroeg verschillende gymnastische standjes van de man, een sport die hij sinds […]

Meest recente berichten