dailyblog-logo
  • love-customers
    Salesblog: Geen plek voor degene die niet van mensen houdt…

    Ja, en ik meen het! Wie anno 2014 het nog in zijn hoofd haalt om te stellen dat het tijd wordt om eens vanuit de klant te gaan denken, mag met pek en veren weggedragen worden. Het kan niet anders dan dat we snel zonder pek en veren komen te zitten. Het gros van de […]

  • 065-kopie
    Salesblog: Zijn wij nu een (bedrijfs)merk of alleen erg bekend van naam?

     Hoe verleidelijk het ook is om de eigen organisatie als merk te schouwen – zeker als het als enkele decennia bestaat – toch is er een heldere scheidslijn tussen het zijn van een merk en erg bekend van naam zijn. Het lijkt niks uit te maken, toch zit er wel degelijk een fundamenteel verschil in […]

  • tegeltjeswijsheid-1
    Salesblog: Klantaandacht, het zwarte goud van de komende jaren.

    Salesblog: Klantaandacht, het zwarte goud van de komende jaren. De klant is hier Koning! Het bordje blinkt onbewust in de ooghoeken voordat de man de groothandel binnen stapte. De opvolgende ervaring deed hem echter anders vermoeden. Het maken van contact met de verkoper vroeg verschillende gymnastische standjes van de man, een sport die hij sinds […]

  • Salesblog
    Wel met een Ajax-shirt aan op straat maar geen logo van de zaak?

    Marketing is een discipline die vandaag de dag voor ieder zichzelf respecterend bedrijf onmisbaar is. Marketing is, zo zegt een definitie op het net, alles doen binnen een bedrijf om de verkoop van producten en/of diensten te bevorderen. Om in het enorme aanbod van vandaag op te vallen, dien je letterlijk alles uit de kast […]

  • Golden-Circle-van-Simon-Sinek
    Wees uniek!

    Hoe wordt u weer onderscheidend?! De hamvraag voor bedrijven in deze tijd. Wij ontwikkelen relevante strategische toegevoegde waarde voor bedrijven die de regie over de toekomst (weer) in eigen hand willen houden en zo uit de prijsconcurrentie stappen. Op basis van onderzoek ontwikkelen wij nieuw onderscheidend vermogen waar u zich bij thuis voelt en waarmee […]

  • Brain1
    Het klantbrein

    U staat er waarschijnlijk weinig bij stil dat alle koopbeslissingen in het brein van de klant plaats vinden. Dat brein kent wel zijn eigen spelregels. Of u nu verkoper bent of receptionist, uw vak is de klant – lees: zijn brein – zo te beïnvloeden dat hij daadwerkelijk bij u wil kopen. Neurowetenschappelijk onderzoek levert […]

  • 01-header
    jij, de verkoper!

    De tijd waarin verkopers via tips & tricks de klant in een positie kunnen manoeuvreren zodat deze geen ‘nee’ meer kan zeggen, is echt voorbij. Gelukkig maar! Verkopen in deze tijd gaat over het bereiken én beïnvloeden van het klantbrein, in een wereld van overdaad aan aanbod en prikkels. De succesvolle verkoper kent de spelregels […]

  • 01-header
    de nieuwe klant

    De klant van vandaag de dag is veranderd in zijn koopgedrag. Hij is uitermate goed voorbereid en kritisch op hetgeen hij wil en verwacht. Dankzij internet weet hij waar hij terecht kan met zijn behoefte. Alleen een verkoopteam dat maximaal op zijn wensen en klantbeleving inspeelt, gunt hij de opdracht. Slaag je daar niet in, […]

Meest recente berichten