dailyblog-logo
  • winkelleegstand
    Salesblog: Winkelier…ga ondernemen!

    Enig idee hoe laat op de dag er het meest geshopt wordt? Om 21.30 uur! Op de bank thuis met een glaasje wijn erbij. Dit wetende roept de vraag  op wat de gemiddelde winkelier drijft zijn winkel van 9 tot 5 open te houden. Het koopgedrag van klanten is volledig veranderd. Niet alleen door de […]

  • Dont-stick-your-head-in-the_0
    Salesblog: Drukke tijden? Hou je kop erbij!

      Of juist niet?! Steeds beter begrijpen wetenschappers de heilzame werking van meditatie: meer compassie en levenskwaliteit en minder stress, depressie, bezorgdheid, pijn en slapeloosheid. De  Amerikaanse neurowetenschapper Sara Lazar heeft er uitgebreid onderzoek naar gedaan. Haar meest opzienbarende bevinding: na acht weken meditatie verandert het brein en ontstaat er nieuwe  grijze massa. Lazar kwam tot […]

  • Focus-and-Mental-control-ahmed-al-kiremli
    Salesblog: Vergroot je mentale weerbaarheid!

    Succes vraagt om mentale weerbaarheid. Punt!   Natuurlijk, als je succesvol bent voel je je goed en die energie zal automatisch voor een grotere voorwaartse beweging zorgen. Voorwaarde is wel dat je eerst dat succes moet behalen, eer je dit gevoel krijgt. Helaas is dit gevoel van korte duur… hoe zorg je nu dat je […]

  • a-day-in-the-life-of-corporate-vs-startup_5328bc5f6a839_w1500
    Salesblog: David vs Goliath, het ‘gevaar’ van start-ups!

    Toegegeven, bedrijfswortels die zich al enkele decennia lang diep in de economie hebben  vastgezet, kap je niet even door. Blind vertrouwen op hun stevige grip daarentegen blijft link, er kan buitengewoon sterk aan deze wortels geknaagd worden. Door start-ups! Verandering komt in deze tijd vooral  van onderen, door kleine bedrijven die opportunistisch duiken in ogenschijnlijk […]

  • brandIdentity21
    Salesblog: Het geheim van branding!

    Ok, we kunnen het voor ons houden maar soms is het net zo spannend om een geheimpje te verklappen als te bewaren. Om ons heen zien we marketing afdelingen zich in het zweet werken, op zoek naar ‘de heilige graal’. Die dient de deuren van alle klanten te openen waarna de toestroom aan klanten en […]

  • Brain1
    SALESBLOG: Wie niet met behulp van neurowetenschap marketing bedrijft, loopt per definitie achter.

    Ondanks dat we net zoveel van het klantbrein afweten als van het universum, groeit ons inzicht hierin fors en weten we inmiddels toch het nodige. Zo we weten inmiddels dat het rationele brein deel zich dominant manifesteert, het zijn het limbische deel en het reptielen breindeel die hun stempel op (koop)beslissingen drukt. De neocortex – […]

  • payoff-marchi-01
    SALESBLOG: Een pay-off bedenk je niet eventjes…

    De kunst van marketing is om binnen het huidige communicatiegeweld van alledag zo vlot en krachtig mogelijk op te vallen.  De consument selecteert snel, razend snel, dus hetgeen je wilt vertellen dient direct bij hem binnen te komen.  Bovendien wil je dat hij direct begrijpt wat HIJ aan deze boodschap heeft en dat actie gevraagd […]

  • out-of-the-box
    Salesblog: VERPLICHT: een denktank voor elk bedrijf!

    Het woord ‘verplicht’ roept waarschijnlijk direct gezonde weerstand bij u op – en dan ook nog voor een denktank – toch is het in deze misschien wel iets waar u nog heel veel plezier van kunt hebben, zodra u het nu ervan in ziet. Want weet u haarfijn hoe/waar u uw organisatie de toekomst in […]

Meest recente berichten